Dani Taxi / Dani Rent

Kiadó Taxi, Taxi bérbeadás, Minősített Budapesti Taxik

Érdeklődjön aktuális gépjármű kínálatunkról (09-18h)
Taxi fuvarszervezéssel nem foglalkozunk, ezért utasként ne minket hívjon!
06 (30) 40-50-600

Élet az Uber után: jönnek az utódok

Vasárnap délben lehúzza a rolót az Uber: a piacfelforgató online taxiszolgáltató feladta a harcot a taxislobbi kottájából játszó kormánnyal és törvényhozással szemben, és határozatlan időre felfüggeszti a szolgáltatását Budapesten.

Kivonul az Uber Magyarországról

Kivonul az Uber Magyarországról

Az új taxitörvénnyel nem tudják felvenni a kesztyűt, július 24-én felfüggesztik a szolgáltatást.Tovább

Ez természetesen elég nagy érvágás azoknak, akik olcsó, egyszerűen és gyorsan rendelhető taxira vágynak, és nem zavarja őket, hogy az Uber szereti kerülni az adózást és (a taxiscégek többségéhez hasonlóan) nem ad munkajogi védelmet dolgozóinak.

A piaci rést azonban több szolgáltató is megpróbálja majd betölteni, megnéztük a kettő plusz egy legreálisabb opciót. Ezek azt ígérik, hogy a törvényi feltételeknek megfelelő módon nyújtanak majd az Uberéhez hasonló vagy annál jobb szolgáltatást.

A törvényesség abból a szempontból nem is lesz annyira bonyolult, hogy az ubereseknek már nagyjából mindenük megvan ahhoz, hogy legálisan taxizzanak: van személyszállítói vizsgájuk, pályaalkalmasságijuk, a fóliázást leszámítva tehát kvázi legális taxisok. Azonban az Ubernél sem ezzel, hanem a diszpécserszolgálati követelményekkel volt probléma, ezt nem tudta vagy akarta betartani a cég, kérdés, hogy az új jelentkezők hogyan fogják megoldani.

Győztek a taxisok és a kormány

Győztek a taxisok és a kormány

De nem biztos, hogy sokáig örülhetnek. Érdemes megnézni, hogyan jutottunk el az Uber kivonulásáig.Tovább

Taxify

Az Uber végnapjaiban több sofőr is hirdette utasainak a Taxify nevű, az Uberhez kísértetiesen hasonlító szolgáltatást. Ezt egy észt cég üzemelteti, és eddig 14 városban vannak jelen, három észt hely mellett például Amszterdamban, Belgrádban, Prágában, de még Mexikóban is lehet Taxify-t rendelni.

Maga az applikációs felület szinte teljesen azonos az Uberével, a különbség annyi, hogy tudtunkkal maradéktalanul eleget fognak tenni minden vonatkozó szabályozásnak.

Ezt tükrözi az árazás is, amely a budapesti fix díjakat követi, tehát 450 forintos alapdíj, 280 forintos kilométerenkénti díj és 70 forintos percdíj van.

Az Uber-sofőröktől azt hallottuk, hogy nagyon sokan átnyergelnek a Taxify-ra, a cég hétfőre ígért szélesebb tájékoztatást. Mindenesetre az uberesek már osztogatják a Taxify-szórolapokat, és az applikáció elérhető az App Store-ban és a Google Play-en is, viszont amikor próbáltuk, egyetlen sofőr sem volt elérhető az Index szerkesztősége közelében.

És abból is látszik, hogy van még munka a dologgal, hogy a repikártyájukon szerepel a “konfirmáld a pozíciódat” szókapcsolat is, tehát vélhetően a magyar fordításra nem fordítottak nagyobb energiákat.

Hoopps

Ez egy új, készülő magyar alkalmazás lesz, amely az ötletgazda, a szombati Uber-búcsúfelvonulást is szervező Kollár Steve István szerint az Uberhez képest extra szolgáltatásokat is fog nyújtani.

Kollár azt mondta, nagyjából két hónap múlva indulhat el az alkalmazás, amely mindenben meg fog felelni a speciális magyar személyszállítási törvényeknek. A Hoopps a tervek szerint nem csak Budapesten, hanem az egész országban elérhető lesz, viszont a szabályoknak való megfelelés végett ez is fix tarifával fog dolgozni.

Mindazonáltal az ötletgazda azt külön kiemelte, hogy nem “sárga taxiról” van szó, ezt már csak azért sem szeretnék, mert az exuberes sofőrök és az utasok részéről is negatív előítéletek kapcsolódnak ehhez. Másrészt az ubersofőrök közül sokaknak nem is lenne pénzük a fóliáztatásra, a korábbi vizsgáikat is általában az Uber fizette. Kollár szerint jogászaik dolgoznak még a részleteken, de a tervek szerint turisztikai cégekkel, hotelekkel is fognak szerződni.

Azt ő is elismerte, hogy az Uberrel és a Taxify-jal szemben hátrány lesz a nemzetközi ismertség hiánya, hiszen a budapesti uberezők 30-40 százaléka külföldi  volt. Viszont azt ígérte, hogy a turisztikai marketinggel és a jobb applikációval fognak hódítani.

Taxicéges applikációk

Az utóbbi időben számos taxiscég is ráállt arra, hogy Uber-klón applikációkat gyártson saját szolgáltatásához. Ezeket néhány hónapja mi is leteszteltük már, és akkor arra jutottunk, hogy ez nem lesz elég az Uber ellen.

Ez nem lesz elég az Uber ellen

Ez nem lesz elég az Uber ellen

Szeretnénk előre tudni, nagyjából mennyi lesz az út, jó lenne értékelni a sofőrt, és az sem ártana, ha térképen egyszerűen bejelölhetnénk, hol vagyunk: ezt a pár dolgot egyben egyetlen app sem tudja. Számlát mindenhol adtak, bár kérni kellett. Teszteltük a taxisok Ubereit.Tovább

Most viszont hogy Uber nincs már, csak ez marad egyelőre, tehát ha valaki a mobilos rendelés tekintetében az Uber-érzésre vágyik, és hajlandó beülni a sárga taxiba, akkor a lehetőség megvan rá.

Viszont az biztos, hogy ezentúl jóval drágább lesz a taxizás Budapesten: az összes létező és készülő alternatíva fix, és az Uber 150 forintos kilométerenkénti alapdíjánál jóval magasabb tarifával dolgozik.

Budapesten 1200 Uber-sofőr járta az utakat, értük a fentiek mellett már két másik cég is bejelentkezett, de ezek közül az egyik egy közösségi futárcég, a másik egy reptéri minibusz-szolgáltató, tehát a városi taxizásra vágyókon egyikük sem fog segíteni.

Forrás: index.hu
http://index.hu/gazdasag/2016/07/23/elet_az_uber_utan_ezek_lehetnek_az_utodok_taxify_hoopps_taxi/